Üzleti fogások, manipuláció
Folytonosan manipulálva vagyunk. Van, amiről tudunk, van, amit galád módon tesznek, úgy hogy fogalmunk sincs arról, hogy az orrunknál fogva vezetnek…
Nincs olyan ember, aki nem járt még gyorsétteremben, aki azt mondja, hogy nem, az biza’ hazudik. Nincs is gond ezekkel a helyekkel mind addig, míg egészséges keretek között végezzük ezt, és nem minden másnap zabálunk hamburgert… Viszont vannak dolgok, amelyeket kiborítónak tartok…
A legidegesítőbb számomra az, hogy vannak éttermek, amelyek úgy néznek ki, mint egy kirakat. Már amikor belépek, azt keresem, hogy van-e olyan hely, ami nem az ablak mellett van. Iszonyatosan idegesítő az, hogy eszek, ott jönnek az emberek és megállnak bámészkodni. Ez is jól bevált módszer a manipulálásra, hiszen az ember nemegyszer kíván meg valami olyat, amit a másik eszik. Ez hülyén hangzott, de ÍGY VAN!
A másik dolog, amivel tudat alatt manipulálják az embereket, egy kicsivel már durvább. Biztos sokan hallottatok már a „rejtett képkockáról”.
A dolog lényege annyi, hogy egy átlag TV/mozi műsorban 24 képkocka pereg le a szemünk előtt másodpercenként. Azonban, van hogy ezt megspékelik plusz egy képkockával, mi azonban ezt nem vesszük észre, hiszen a másodperc töredéke mindez. Viszont nagyon nagy hatással van a médiafogyasztó társadalomra. Pl. elmegy az ember a moziba, hogy megnézzen egy filmet, és iszonyatosan megkívánja a Coca-colát. Kimegy a büfébe és csillapítja e vágyát, mit sem tudva arról, hogy ez azért van, mert 5 percenként egy olyan feliratot olvasott, hogy „vegyél Coca-colát”, azonban ezt csak a tudatalattija fogta fel.
Ugyanígy manipulálhatnak minket a politikai pártok, vagy bármi más, hiszen ez a televízióban is ugyanígy működik.
Elvileg ma már ezek a dolgok tiltottak, de az, hogy történik-e ilyesmi manapság, nem sűrűn fog kiderülni, mert nem hiszem, hogy minden egyes híradót, műsort bevizsgál az ORTT, mivel az nem kis idő lenne, mi meg ugye nem látjuk az igazságot…
Az egész élet egy manipuláció. Nem mehet végig úgy az ember az utcán, hogy ne lásson egy hirdetést, ontja ezeket a TV, a rádió, az újságok… Az is manipuláció, ha tanácsot adunk egy ismerősnek, hogy „igen, ezt szerintem vedd meg, mert ez nagyon jó”. Persze ezt már tapasztalatból tesszük jobb esetben, és nem üzleti szempontokat nézve, így ez nem mondható negatív befolyásolásnak.
A lényeg: az Ördög nem alszik, azt is rángathatják pórázon, aki azt hiszi, hogy sziklaszilárd…
Utolsó kommentek